вторник, 29 август 2017 г.

Баница с турски кори


Не, че някой не знае как се прави баница, но като ми подариха турски кори и след като стана една разкошотия, трябваше да споделя с вас, на каква вкусотия се насладихме вкъщи.  
След дълго гледане и търсене в интернет, сътворих тази баничка, която както бях чувала за нея, се топи в устата. Има истина във всички писания за турските кори и ако имате възможност да се снабдите с тях, не се колебайте да си облажите душата :)
Корите бяха 5 на брой и ми казаха, че са за две баници. Отделих 2 броя, а третият го разрязах на две и направих баницата с 2 кори и половина. Двете кори също разрязах на две.

Ето и останалите продукти:
  • 3 яйца L
  • 300 г кисело мляко
  • 1 с. л. брашно
  • 100 мл олио
  • 100 г краве масло
  • 1/2 ч. л. сода бикарбонат
  • 1 ч. л. бакпулвер
  • 250-300 г сирене


Приготвяне:
Тава с размери 35-40 см се намазва с част от кравето масло.
Яйцата се разбиват леко с тел. Към тях се прибавя киселото мляко смесено със содата бикарбонат. Добавят се олиото и брашното с бакпулвера. 

Както написах по-горе корите се разрязват на две.
Всяка половина се намазва с яйчено-млечната смес, поръсва се с натрошеното сирене и с част от кравето масло, нарязано на малки парченца. 
Кората се навива от широката част на руло. След това на охлюв и се поставя в тавата.
Така се процедира и с останалите кори, които се завиват около първото руло. 
Отгоре баницата се намазва с четка с олио. 
Завива се  с алуминиево фолио и се пече 20 минути в предварително загрята фурна на 180 градуса. 
Фолиото се отстранява и баницата се допича до хубав загар. 


Добър апетит!





28 коментара:

  1. Хриси,
    моята баба правеше много и различни по вид баници.Много са качествени турските кори и са подходящи както за баници, така и за баклави.Аз не ползвам бакпулвер, рядко сода при правене на баници.Просто слагам повечко яйца и ефекта е същия.Или малко лимонада или газирана вода.Чудесна баница се е получила.
    Поздрави и лека седмица !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, нямам опит с турските кори, но понеже баницата се получи много добра и реших да я публикувам в блога. Предполагам, че както аз търсих рецепта с тези кори, така и други ще имат това желание, и нека да видят, и моят начин на приготвяне на баницата.
      Поздрави!

      Изтриване
    2. Благодаря за споделената рецепта! Ще я пробвам !

      Изтриване
    3. И аз слагам лимонада и става невероятна.

      Изтриване
  2. Тук продават само турски кори. Струват ми се прекалено дебели за разлика от българските. Не става ли баничката много дебела, искам да кажа само кори?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Аля!
      Радвам се на твоето посещение и коментар при мен!
      За първи път правя баница с турски кори и бях очарована от тях. Корите са малко по-дебели от нашите стандартни (изключая печените на сач), но в същото време са меки и след опичането на баницата се топят в устата.
      Немога да ти кажа каква марка са, защото бяха в една бяла хартия, малко като в насипно състояние :)
      Поздрави и усмивки, мила!

      Изтриване
    2. Здравейте! Тези кори ми се виждат като нашите "печени на сач". Те са дебелички, но баницата става прекрасна с тях. Важно е да има повечко кисело мляко, поне аз така го установих. Тогава стават пухкави и баницата е ....

      Изтриване
    3. Тук продават на триъгълници, кръгли и квадратни. Триъгълните ги ползвах за банички пурички-пържени и стават. Да по-дебели са от нашите. Ще взема да направя с тях. Твоята баничка изглежда много апетитно, както и всичко което представяш. Сега намислих усуканата баничка да врътна. В други ден сме на път да хапнем по пътя :)))

      Изтриване
  3. Този коментар бе премахнат от администратор на блога.

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесен блог! Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  5. Баницата с тези кори, е много различна. Дано ги пуснат в България навсякъде. За моя радост тук има много турски магазини. Разкошна е, Хриси! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно ти благодаря, Кате!
      Наистина е жалко, че при нас трябва някой да отиде до Турция, че да ни снабди с кори за баница. Аз и поради тази причина не бях правила, нито яла такава баница.
      Поздрави!

      Изтриване
  6. Лелее, баничка!!! Ах, Хрисим ще ме вкараш ти днес в грях! :)
    Да, с турските "дебели" кори стават чудни баници, а с по-тънките им разкошни баклави. Едно време мама не се стараеше като баба да изтънява корите и баницата ѝ бе по-пухкава и сочна от бабината. Та, когато опитах турските, усетих вкуса на мамините баници. Изводът: ако не умеете да изтънявате кори за баница, не се тревожете - по-сочната плънка ще ви помогне да имате една страхотна баница!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирме, крайно време е да се опитам и да разточа една баница, че каквато се получи :) и щом казваш да не се престараваме на корите ми вдъхваш кураж да опитам :)
      Поздрави и благодаря!

      Изтриване
  7. Специални благодарности за рецептата, баницата стана превъзходна! 🌷
    Доста пъти съм правила баница с турски кори, но определено тази рецепта ми е фаворит.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много мили и вдъхновяващи думи, Биляна!
      Благодаря ти от все сърце!

      Изтриване
  8. Благодаря за рецептата,баницата стана разкошна.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря за доверието!
      Радвам се, че баницата се е харесала на вашето семейство!
      Поздрави!

      Изтриване
  9. Страхотна се получи. Благодаря за рецептата.

    ОтговорИзтриване
  10. Лиляна Даскалова11 март 2023 г. в 20:26

    Баницата стана фантастична. Направих я точно, както си я написала, Хриси. Благодарение на фолиото стана мека и сочна с хрупкава коричка. И за да бъде изцяло турска, сиренето и маслото също бяха турски. Благодаря за тази рецепта! Сполучлива и вкусна както и други твои рецепти. Например толумбичките 😄❤️❤️

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ехаа, колко много ме усмихна, мила Лили! Благодаря от все сърце за споделеното мнение!

      Изтриване
  11. Може ли напишете диаметъра на тавата?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! В началото на ,,приготвянето'' съм написала размера на тавата, но нека го напиша пак: 35-40 см. в диаметър. Хубава вечер!

      Изтриване
  12. Чудесна рецепта! Мноооого благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Христина Колева17 февруари 2024 г. в 23:23

      Много благодаря за отзива!

      Изтриване