петък, 6 март 2015 г.

Моето първо гостуване ...


Отивам на гости...моето първо вълнуващо виртуално гостуване. :)
Любезната покана ми беше отправена от едно мило, красиво и усмихнато момиче - Габи от  Love's Green Kitchen.  Габи беше и от първите мили блогъри, които с позитивните си коментари ме подкрепи в моите първи стъпки в кулинарното пространство, за което много и' благодаря!
Почувствах се поласкана и едновременно с това и притеснена какво да приготвя за моето първо гостуване. Доста обмислях нещата с които да се представя при Габи и се надявам, че съм улучила вкуса и стила на това приятно момиче :)
Спрях се на две неща.  Като начало ще похапнем навити соленки с гауда. С мека вътрешност и хрупкави отвън, с много хубав аромат на гауда и чаша чай, мисля че приказката ни с Габи ще  бъде много приятна. :)

Соленки с гауда


Продукти:
  • 150 мл прясно мляко
  • 50 + 30 г разтопено краве масло
  • 1 пак. бакпулвер
  • 1/2 ч. л. сол
  • 250 г брашно
  • 150 г настъргана гауда
  • сусам
  • червен пипер

Приготвяне:
Брашното заедно с бакпулвера и солта се пресява, и към него се прибавят прясното мляко и 50 г краве масло. Замесва се меко тесто. Поставя се върху набрашнена повърхност и се разточва на правоъгълник с размери 45/28 сантиметра.
Кората се намазва с останалото 30 г разтопено краве масло и се поръсва с настърганата гауда.
Навива се на руло и се режат кръгове с дебелина около 0.5-1 сантиметър. 
Кръговете се поставят легнали в тава върху хартия за печене. Отгоре половината се поръсват със сусам, а другата половина с червен пипер.


Пекат се в предварително загрята фурна на 180 градуса до зачервяване. 



Рецептата е адаптирана от книгата на Добрина Венкова ,,Соленки, сладкиши, кремове''


Хапнахме от соленките, но понеже аз съм голям фен на сладкото и не може да не предложа и тези шоколадови запетайки, с които да си подсладим деня и да ни задействат хормона на щастието :)

Шоколадови запетайки



Продукти:
  • 200 г черен шоколад
  • 50 г бял шоколад
за шоколадовият мус:
  • 1 жълтък
  • 5 г желатин
  • 1 с. л. захар
  • 50 мл прясно мляко
  • ванилия
  • 100 г млечен (черен) шоколад
  • 150 мл течна сладкарска сметана

Приготвяне:
Белият шоколад се разтопява на водна баня, поставя се в корнет от хартия за печене и се рисуват фигури върху лентичките. Лентичките са изрязани от прозрачните папки за документи.

  
Черният шоколад се разтопява на водна баня и се нанася с помощта на четка върху лентата. Шоколадът трябва да е поистинал, за да не разтвори белите фигури. 
Двата края на лентата се съединяват и се оставят на студено да се стегне шоколада. 
Такива шоколадови запетайки могат да се направят и от трансферно фолио, което има различни фигури и няма нужда да се рисува с бял шоколад.

Докато запетайките стягат се приготвя шоколадовият мус.
Желатинът се залива с 3-4 с. л. студена вода и се оставя да набъбне.
Жълтъкът се разбива със захарта. Млякото се загрява до кипене. Изсипва се чрез постоянно бъркане към жълтъка и се връща на котлона. Вари се до леко сгъстяване на сместа. 
Яйчената смес се прибавя към натрошения шоколад и се разбърква до еднородност. Сега е момента да се прибави и желатина, който е втечнен предварително на водна баня. Шоколадовата смсс се оставя да изстине.
Сметаната се разбива до плътност. Към нея се прибавя охладената шоколадова смес. 
Разбърква се внимателно до еднородност.
Така приготвеният шоколадов мус се поставя в пош и се пълнят шоколадовите запетайки.
Украсяват се с перли и озахарени горски теменужки. 
Теменужките се намазват леко с разбит белтък и се потапят в кристална захар. Оставят се за няколко часа да изсъхнат. Получава се много красива и ефектна украса.


Благодаря ти, Габи за хубавите емоции, които получих при моето виртуално гостуване!  




32 коментара:

  1. Черпя се една запетайка :) И соленките ти са прекрасни, Хриси, но на шоколад кой би устоял :)
    Чудесно представяме на за първото ти гостуване, поздравления!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря, Пепи за хубавите думи!
      Зарадва ме твоят коментар! :)
      Поздрави!

      Изтриване
  2. страхотни и много оригинални запетайки.А,как обичам соленки.Чудесни лакомства.

    ОтговорИзтриване
  3. Как да не му се прииска на човек да се присъедини към вашата приятна и изключително вкусна компания :) Ще се почерпя и за здравето на двете ви със страхотните кулинарни изкушения, които си приготвила, Хриси!
    И на вас да ви е сладко!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче, заповядай, присъедини се към нас, място на масата има, има и от всичките лакомства!
      Ще те посрещнем с прегръдка! :)

      Изтриване
  4. Хриси, поздравления, както за вкусния избор, (тук ми се прииска да слагам запетайки, запетайки... ако може шоколадови :)) така и за самото им изпълнение! Хлебчета с гауда обожавам, така, че ще опитам и твоя вариант. Сърдечни поздрави за теб и Габи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Снежи за всички хубави думи отправени към мен! :)
      И от мен имаш поздрави от все сърце!

      Изтриване
  5. Обичам соленко и с удоволствие ще се почерпя, а на шоколадовите запетайки не мога да се нагледам! Изключително оригинално и ефектно!
    Чудесно гостуване!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Инче, благодаря! Много се радвам когато съм впечатлила добри кулинари с моите предложения!
      Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  6. Преди години тези запетайки ги видях по Фиеста ТВ под името "Шоколадови сълзи". Много ме беше яд, че не успях да запиша подробностите, но ми направиха силно впечатление и ги запомних. Поздравления и благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Иванка, може да са давали по телевизията такива шоколадови запетайки, но аз не съм ги гледала. В интерес на истината идеята ми дойде от шоколадовите панделки. Само, че реших и малко да ги поукрася с рисунки от бял шоколад. Доста се чудих как да ги кръстя...,,шоколадови сълзи'' много ми допадна.
      Поздрави и благодаря, че сподели!

      Изтриване
  7. Впечатляващо гостуване! Вкусно и красиво, поднесено с финес! Поздравления!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно благодаря, Сонче! Много, много си мила!
      Поздрави в тази снежна вечер! :)

      Изтриване
  8. Оффф, на опашката с поздравления съм, ама знаеш причината :)! Цял ден търча насам-натам, колата вече е натоварена до дупка със 100 кила отгоре сме, ама ще се доберем до Б-я живот и здраве! :)
    Честито ти първо гостуване, красиво и запомнящо се! Чудесни соленки, а запетайките много, много красиви!
    Отивам да поздравя и Габи!
    Прегръдка и до скоро! :*

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря за поздравленията и за подкрепата!
      :)) Аз чакам на живо поздравления, така че изобщо не си закъсняла :)
      Нямам търпение да се видим...
      Дотогава прегръдки и целувки от нас за вас!!!

      Изтриване
  9. Прекрасно гостуване, Хриси! Поздравявам те за избора и представянето! а запетайките са фантазия! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, както винаги си много мила с отправените хубави думи към мен :)
      Благодаря ти!
      Сърдечна прегръдка!

      Изтриване
  10. Христинка, немога да спра да съзерцавам тези шоколадови запетайки! Страхотни са! Това си е направо изкуство. Сигурна съм, че и вкусът им е невероятен! Соленките също изглеждат невероятни, но...много обичам шоколад! Мога само да съжалявам, че не съм при вас - две невероятни кулинарки! Приятно забавление във виртуалната кухня! Поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Петя, много се радвам, че намина покрай мен и сподели нашата виртуална трапеза!
      Поздрави от снежна България! :)

      Изтриване
  11. Чудесно представяне,соленките изглеждат невероятно(също толкова вкусни),а запетайките-предполагам че няма човек който да не обича шоколад.Поздрави и успех.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Вероника! Всичко, което съм представила е любимо и на мен. :)
      Поздрави и прекрасен предстоящ празник!

      Изтриване
  12. Хриси, какво да кажа!! Разкош, разкош, разкошотия, абе ти си цяла фантазия! Прекрасно гостуване. Сърдечни прегръдки и адмирации за всичко, което сътворяваш!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вили, огромно благодаря за всички мили думи, които ме карат да се усмихвам и пак да се усмихвам! :))
      Прегръдки и от мен, мила!

      Изтриване
  13. Хриси, и двете ти предложения са ми много, ама много на сърце! Но като един толкова отдаден на сладкия вкус човек, няма как да не те поздравя искрено за красивия десерт. Да знаеш, че имаш вълшебно вдъхновение! :)
    Поздравявам те и честито първо гостуване! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, голяма си сладурана! Искрено и от сърце се радвам на такива млади момичета, като теб и Габи :)
      Много ти благодаря с искрени прегръдки!

      Изтриване
  14. Хриси, такава фантазия си сътворила. Не знам от кое да почна първо - хлебчетата с гауда просто обожавам във всякаква форма, а твоите са като малки златни монети. За десерта - нямам думи! Толкова нежен и елегантен! Моите най-искрени поздравления! Ако така ходиш на гости, да наминеш и през мен :) Поздрави и на двете ви от сърце!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Люси, винаги ме очароваш първо с хубавите описателни думи за даденото ястие и след това самото изпълнение! Благодаря ти, мила! И на теб искрено и от сърце ти се радвам и възхищавам за таланта ти!
      Поздрави и да ти е топло да душата в този снежен ден!

      Изтриване
  15. Прекрасно гостуване! Чудесни вкусни идеи, да се чуди човек към кое лакомство да се пресегне първо :-)
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно благодаря, Лети за хубавите думи!
      Поздрави и прекрасна седмица! :)

      Изтриване
  16. Оле, колко работа, ама резултатът си заслужава всякак. Шоколадовите запетайки ме впечатлеиха особено. Поздравления, Хриси, за добрата идея!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марте, нали знаеш, че когато отиваш на гости трябва и да се потрудиш :))))
      Благодаря много и прекрасна седмица ти желая!

      Изтриване