петък, 12 декември 2014 г.

Тиквеник по Йоли


Нямах никакво намерение да публикувам тази рецепта, че то кой ли не знае как се прави тиквеник, но вече готов си промених решението.
Получи се много ароматен и най-вече сочен тиквеник. И за да бъде още по-сочен и да мога да удовлетворя желанието на моя съпруг за многоооо сочен тиквеник, към соса, който се е отделил от тиквата аз добавих и прясно мляко. И понеже тиквеника го свързвам с аромата на канела - добавих и нея.


Продукти:
  • 1.500 кг настъргана тиква
  • 400 г фини кори за баница
  • 250 г захар
  • 150 мл вода
  • 100 г орехи
  • 100 г стафиди
  • 150 г разтопено краве масло
  • настъргана кора на 1 портокал
  • ванилия
  • 1 ч. л. канела
  • прясно мляко

Приготвяне:
Настърганата тиква заедно със захарта, водата и ароматите се задушава до омекване.
Поставя се в цедка, (ако нямате голяма цедка, решението е сито), и се отцежда. Отделеният сок се запазва.
Корите две по две се намазват с кравето масло, поставя се от тиквата, орехите и стафидите. 
Корите се навиват на руло и се поставят в тава застелена с хартия за печене. Отгоре тиквеника също се намазва с масло.
Подреденият тиквеник се поставя в загрята фурна на 180 градуса. Пече се до леко зачервяване.
Към отделения сок се добавя прясно мляко. Общото количество да стане 400 милилитра.
Когато тиквеника е почти готов се залива с млечно-тиквения сос. Връща се във фурната за още 5-6 минути. 
Крайният резултат е ...мммммм! 



Благодаря на Йоли за тази чудесна рецепта, благодаря и' за заразяващото вдъхновение и за всичко споделено с нас!!! 


11 коментара:

  1. Чуден е, Хриси! :)
    Иначе съм имала щастието да разговарям лично с Дешка и от нея знам, че тиквеникът по техния край наистина е само с кори и тиква, нищо друго като аромати и вкусове. ;)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ехе, Гери с много интересна личност си общувала!
      Наистина, по различните краища на страната ни, рецептите са доста разнолики, но в крайна сметка всеки си нагажда рецепта според вкуса на семейството. На моят съпруг майка му тиквеника го е заливала със захарен сироп и той затова все ми иска да бъде сочен.
      Сърдечни поздрави!

      Изтриване
    2. Аз пък от дядо ми знам да добавям и 1-2 настъргани ябълки към тиквата, става по-сочна плънката, пък и по-лека. :) А чинка ми веднъж беше приготвила точно сиропиран тиквеник - по принцип иначе и по нашия край не се сиропира. Даже мисля, че имам рецептата - взех я веднага, страшно ми хареса на вкус! :) Ако искаш, ще ти я изпратя. Поздрави, Хриси! И съм сигурна, че тиквеникът много ви се е усладил, трябва и аз да си направя тези дни. :) Ние вкъщи май само по Бъдни вечер се сещаме за него...

      Изтриване
    3. Гери, и аз си мислех да му сложа ябълки, но впоследствие се отказах.
      Пусни една публикация със сиропиран тиквеник, или ми напиши рецептата :)

      Изтриване
  2. Е, мнго хубаво си добавила вскичо това, та и аз като съпругът ти да хапна. Тиквеникът за мен задължително трябва да е сочен и този оправдава очакванията ми. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марте, тиквеника наистина стана сочен. Моят съпруг много го хареса и се радвам, че е допаднал и на теб!
      Поздрави и от мен!

      Изтриване
  3. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  4. И аз се присъединявам към желанието на Дарката за сочен тиквеник и ще опитам рецептата :)!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Давай, направи, че да хапнем и от твоя! :)))
      Прегръдка!

      Изтриване
  5. ne haresvam "ka6av" tikvenik (razbiraj so4en) ....obi6am vsi4ko da e pryhkavo i v cqlost.. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, Анонимен!
      Различните хора имат и различен вкус. Аз готвя за моето семейство и се съобразявам с нашите вкусове. Има много рецепти за тиквеник, така че все някоя ще Ви допадне.
      Поздрави и хубав ден!

      Изтриване