сряда, 19 ноември 2014 г.

Хавайска ананасова торта



Един от любимите ми готвачи е Рудолф ван Веен. Със своята усмивка и харизматичност той ни предлага достъпни и прости рецепти, обяснява основните принципи на готвенето, споделя рецепти за различни сладкиши и солени печива. Всичките му рецепти са впечатляващи. С голямо удоволствие направих тази торта, избрана от многобройните му рецепти.

Продукти:
  • 1 консерва ананас цели шайби
  • 250 г краве масло
  • 250 г захар
  • 250 г брашно
  • 1 бакпулвер
  • 5 яйца
  • 100 г кайсиев конфитюр
  • 75 мл вода
  • крокан
  • 8 броя коктейлни череши

Приготвяне:
В купа сложете маслото и захарта и разбийте до кремообразност. След това добавете брашното, пресято с бакпулвера и продължете разбиването. Добавете яйцата едно по едно, като не спирате да разбивате.
Намажете с разстопено масло кръгла форма за печене и постелете дъното с хартия. Намажете я отгоре и посипете малко захар. Разнесете захарта по дъното и стените.
Наредете шайбите от ананас плътно една до друга на дъното на формата. В средата на всеки ананас сложете по една черешка. Изсипете тестото върху тях.
Печете тортата на 170 градуса за около 55 минути.
След като изпечете тортата, сиропирайте я с течността от консервата.
Изпечената и охладена торта извадете, като първо захлупете формата с кръгъл поднос и я обърнете. Почукайте дъното, за да се отлепи по-лесно. Внимателно отлепете хартията и обърнете върху подходящ поднос.
Затоплете кайсиевият конфитюр с водата. Нанесете сместа с четка върху повърхността на тортата за блясък. След това нанесете по борда крокан и...да ви е сладко :)




10 коментара:

  1. И аз обичам да гледам Рудолф, толкова уютно е при него. А при теб още повече Хриси, отрежи и на мен парченце от това ананасово изкушение!! Усмихнат ден ти желая :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вили, значи имаме еднакви вкусове :)
      Отрязвам ти едно голямо парче с огромно удоволоствие!
      Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  2. Аз правя редовно почти същият сладкиш и е наистина страхотен само че използвам кафява захар за да наредя отгоре шайбите ананас.Кафявата захар придава специфичен и неповторим аромат.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Теди, много хубава идея ми даваш, за което ти благодаря. Следващият път непременно ще го направя с кафява захар.
      Поздрави!

      Изтриване
  3. Ммм... Хриси, и тук ухае на ананасово вълшебство, толкова е хубав десертът ти! :)
    Хубава да е и вечерта ти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, благодаря ти за хубавите думи отправени към мен. :)
      Прегръдка, мила!

      Изтриване
  4. Хриси, може да учудя и теб, и четящите но нищо не ми говори Рудолф...аз честно казано не обичам и не гледам кулинарни предавания, особено пък чужди, луда работа, но предпочитам да ги чета рецептите, така както предпочитам да прочета книга, вместо да гледам филм:)
    Но който и да е той рецептата му в твое изпълнение ми харесва и ще я запомня като твоя, а не като негова:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веси, това че има известни готвачи, не значи че трябва да ги знае човек. Всеки си има любими занимания и важното да е щастлив с тях, и да му доставят удоволствие. Между другото и аз предпочитам хубавата книга, пред това да гледам филм (особено сегашните, пълни с насилие).
      Сърдечни поздрави и жалко, че си ми далече да ми ,,подхвърлиш'' някоя интересна книга :)

      Изтриване
  5. Великолепен сладкиш,Хриси,най-най любимият у дома е този!Харесвам предаванията на Рудолф и аз.С пожелание за успешен петък и приятен уикенд!

    ОтговорИзтриване